رندر سه بعدی ، فناوری فراتر از زمان و محدودیت است و ما را قادر می سازد ساختمانی که در حال طراحی آن هستیم را را درک کنیم. امروزه استفاده از رندر سه بعدی به استانداردی در بین معماران و طراحان و سازندگان تبدیل شده است. اگرچه رندر تری دی زیبا مشتریان را هدف قرار می دهد و در هنگام ارائه تأیید آنها را جلب می کند ، مشکلات رایجی که به کیفیت خروجی پروژه آسیب می رساند چیست؟ در زیر به شما کمک می کند تا اشتباهات را تشخیص داده و راه حل هایی برای رفع آنها ارائه دهید.

اگر می خواهید در انجام پروژه های سه بعدی و رندرینگ معماری به شما کمک کنیم، با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

طراحی بسیار ساده است و فایل‌ها کامل نیستند

ارائه سه بعدی معماری ، روشی چشم نواز برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری شما ، بهترین انتخاب برای روایت داستان خود و انتقال ایده های شما است. آنچه می خواهید به مشتریان بالقوه خود تحویل دهید می تواند به وضوح و به سادگی از طریق تصاویر واقعی به تصویر کشیده شود. وقتی می خواهید طرح خود را به واقعیت تبدیل کنید ، باید جزئیات بیشتری را شامل شود تا یک اتاق ساده با پنجره ها ، درها و دیوارها. بسیار دور از تحت تأثیر قرار دادن هر کسی است. با کمال احترام ، این طراحی کاملا خسته کننده و غیرطبیعی است. بدترین حالت ، ممکن است باعث ایجاد نگرانی در مورد حرفه ای بودن و شایستگی شما شود.همچنین باعث ناامید کردن مشتریان خود و از دست دادن پروژه ها است. هنگام طراحی ، مهم است که جزئیات اساسی مانند نقشه طبقات ،ظرح نماها یا طراحی داخلی و مبلمان را در طراحی خود وارد کنید ، که واقعیت بیشتری به فضا می آورد. اگر فقط دیوار خالی باشد ، هیچ چیز خوب به نظر نمی رسد. از طرف دیگر ، وقتی میخواهید کار مدلسازی معماریتان را برون سپاری کنید، بسته طرح های کامل را برای شرکت مدلسازی سه بعدی معماری خود ارسال کنید و مشخص کنید که اطلاعات اصلی که آنها باید تحت نظر داشته باشند چیست. در غیر این صورت ، اطلاعات نامشخص بر زمان و دقت کار تاثیر گذار خواهد بود.

رندر داخلی

پرسپکتیو مناسبی انتخاب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که زاویه مناسب برای رندر سه بعدی خود را انتخاب کنید. همانطور که همه ما می دانیم اولین احساس برای ترغیب مشتری های خود برای تصمیم گیری سریع بسیار مهم است. زاویه های عالی نه تنها به دیدن قسمتهای مهم و برجسته ساختمان کمک می کنند بلکه نقص یا حواس پرتی را نیز به حداقل می رسانند. برخی از قوانین برای انتخاب زاویه وجود دارد. برای رندرگیری ساختمانهای بلند مرتبه از دید مورچه استفاده نکنید و همچنین برای رندرینگ ساختمانهای یک طبقه و کم ارتفاع باید ازدید پرنده اجتناب کرد. اگر می خواهید منطقه خاصی را برجسته کنید ، نمای کلوزآپ توصیه می شود وهمچنین یک رندر سه بعدی که در آن توسعه شهری و ساختمانهای اطراف مشخص باشد، ضروری است. به طور معمول ، شرکتهای انجام خدمات سه بعدی معماری برخی از زوایا را بر اساس تجربه گذشته خود به مشتریان توصیه می‌کنند.

همچنین بخوانید:

8 نکته مهم برای گرفتن یک رندر خوب

مراقب انعکاس (reflection) باشید

هم در رندر های داخلی و هم در رندر های خارجی ، استفاده از بازتاب برای گرفتن یک رندر رئال ضروری است. با این حال چالش برانگیزترین قسمت است. وقتی صحبت از مواد سخت مانند شیشه و فولاد می شود ، بازتاب آن می تواند کاملا غیرواقعی و فریبنده باشد. انعکاس زیاد یا خیلی کم کیفیت را به خطر می اندازد. بهترین راه برای حل این مشکل افزودن یک نقص ظاهری مانند کمی نویز به تصویر است. اینکار به انتشار نور کمک می کند.

تکسچر مهم است

تکسچر خوب در تری دی باعث ایجاد حس واقعی و رئال بودن رندر در مخاطب میکند. گاهی ممکن است برخی از معماران از اهمیت کیفیت بالای رندر چشم پوشی کنند. با این حال ، جزئیات مهم هستند. اگر تصاویر با وضوح پایین یا نامشخص ارائه دهید ، کیفیت تکسچر ودر نتیجه کیفیت کلی رندر شدیدا تحت تأثیر قرار می گیرد.

رندر داخلی

بازتاب نور

چگونه یک رندر سه بعدی فوتورالیستی ایجاد کنیم؟

نور و سایه از عوامل اصلی واقعی کردن محیط در رندر است. اتاق با استفاده از تعداد کمی بازتاب تاریک خواهد بود و شما می توانید با افزودن بازتاب بیشتر اتاق را روشن تر کنید. تنظیم نور و سایه کمک زیادی به ایجاد واقع گرایی می کند. اینها 5 مشکلی هستند که توسط بسیاری از معماران نادیده گرفته می شوند. در این مقاله ، می توانید با دانستن مشکلات ، تصویری واضح داشته باشید و هنگام انجام پروژه خود این موارد را به کار ببرید.

منبع : aimircg.com